Big Island dag 4 - Windward side - Reisverslag uit Big Island, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu Big Island dag 4 - Windward side - Reisverslag uit Big Island, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu

Big Island dag 4 - Windward side

Blijf op de hoogte en volg Rianne

17 September 2012 | Verenigde Staten, Big Island

Vandaag zijn we naar de windward side van het eiland geweest, de kant waar bijna altijd de wind op staat. Hier valt dan ook, doordat de wolken tegen de bergen/vulkanen aan kruipen de meeste regen, dit hebben we gemerkt ook.

We zijn gestart op de snelweg en moesten toen via een kleiner weggetje door de bergen rijden, Saddle road. Het eerste stuk was zeer slingerig met smallere stukken waar we soms maar 20Mi/H mochten.

We begonnen rond 10 over 7 met zo'n 23 graden in Kona, maar ergens bovenaan was het in de mist en regen nog maar 10 graden! Gelukkig hadden we het dak maar even dicht gedaan.

In Hilo aangekomen regende het keihard dus zijn we maar doorgereden, richting Rainbow Falls. Dit is een mooie waterval, waar vaak een regenboog te zien is, vandaag helaas niet. Hierna door naar Boiling Pots, een paar stroomversnellingen.

Eigenlijk was het toen al tijd voor de terugweg. Deze voerde ons langs de noordoostkust van Hawaii (Big Island), langs een mooie route met zeer veel bomen, nog een paar watervallen en mooie baaitjes.

Uiteindelijk zijn we weer bij de Kona kust aangekomen.

Helaas hebben we de afgelopen 4 dagen alleen 's morgens de zon gezien, maar dan zaten we in de auto. Telkens 's middags dat we weer terug, of in ieder geval op een strand waren, waren de wolken over de bergen heen gekropen... Morgen naar Maui, hopen dat we daar meer van de zon kunnen genieten! Groetjes

• 18 September 2012 - 09:35

Dirk:

regen of niet het blijft daar natuurlijk fantastisch mooi en hier is het momenteel ook zeiknat ( en koud ). Wel jammer van de lavastroom want dat is toch wel erg indrukwekkend. Als ik de foto's bekijk van die waterval ( without rainbow ) kriebelt het enorm moet ik zeggen. veel plezier op Maui.