Maui - dag 4 - Molokini snorkling - Reisverslag uit Maui, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu Maui - dag 4 - Molokini snorkling - Reisverslag uit Maui, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu

Maui - dag 4 - Molokini snorkling

Blijf op de hoogte en volg Rianne

22 September 2012 | Verenigde Staten, Maui

Aloha,

Hoe gaat het met jullie? Met ons gaat het goed!

Gisteravond zijn we nog even in het winkelcentrum, hier op loopafstand vandaan, gaan eten en
we moesten bijna afwassen. Onze creditcard deed het niet...wij dachten we pinnen even geld en
dan is het klaar.... maar toen werden de pinpassen niet geaccepteerd!! Afgesproken met het
restaurant dan we de volgende dag met geld terug zouden komen, maar het zat ons niet lekker
en omdat we nog mochten rijden zijn we naar een pinautomaat in een dorpje verderop gereden.
Die van Jespers rekening deed het niet, maar die van Rianne gelukkig wel en hebben we
onze schulden diezelfde avond nog afbetaald:-s Wat een vervelend moment was dat om weg te
lopen bij een restaurant omdat je niet bij je geld kunt!!

Vanochtend hebben we de trip naar Molokini en Turtletown gedaan. Om 6 uur ging de wekker en
om kwart voor 7 moesten we in de auto zitten, want het was een half uurtje rijden tot de haven
en we moesten er om kwart over 7 zijn....alles leek goed te gaan totdat we in de auto zaten
en elkaar aankeken voor de kamersleutel, welke we ook nodig hadden om in en uit de garage
te komen. Normaal hebben we altijd allebei een pasje bij ons, maar precies vanochtend allebei NIET!:-(
Jesper is snel naar de receptie gegaan om een nieuwe pas te halen en we konden gaan.

Het weer was goed en we gingen op een catamaran eerst naar turtletown waar we weer wat mooie
grote schildpadden hebben gezien en na een uurtje snorkelen moesten we weer naar de boot en gingen
we naar Molokini, waar je veel en mooie vissen kon zien. Aan boord kreeg je een snorkel te leen
en kon je een wetsuit huren (waar Rianne dankbaar gebruik van gemaakt heeft) en een
onderwatercamera huren. Dat laatste kwam ook mooi uit want eergister is die van ons helaas
stuk gegaan:-( Het lijkt even niet mee te zitten, maar we laten het onze vakantie niet verpesten!!!
Het water bij Molokini was echt super blauw en super helder. We hebben weer veel vissen gezien.
Vissen die we al gezien hadden, maar ook vissen/slangen(murenes) welke we nog niet gezien hadden. Heel
mooi en heel leuk. Toen we na een uurtje snorkelen weer aan boord moesten konden we als lunch
een aardappelsalade opscheppen en met de sneetjes boord en plakjes ham en kalkoen kon je een
lekkere sandwich maken. In de folder noemde ze dit een bbq...naja maakt niet uit, we hebben
lekker gegeten. De foto's van de camera die we gehuurd hebben staan op een dvd, welke we nu niet op de laptop
kunnen zetten... deze volgen dus later helaas.

Toen we 's middags in het hotel waren hadden we ons 6e bericht op de telefoon ontvangen. Het
5e bericht ging over het schilderen van een trap en de 6e was van de frontdesk dat we, wanneer
we tijd hadden, even naar de receptie moesten komen omdat er iets mis was met onze creditcard...
wat een verrassing!!:-(
Omdat het hier toen rond 2 uur 's middags was en bij jullie 2 uur 's nachts hebben we de
creditcard maatschappij niet kunnen bereiken en aangegeven bij de receptie dat we met
12 uur tijdverschil zitten en zijn we naar het strand gegaan. We hebben de middag afgesloten
bij het zwembad en hebben lekker wat gegeten terwijl we weer naar een mooie hulashow konden kijken.

Na al het leuke hebben we toch maar contact met de creditcardmaatschappij opgenomen en bleek
ons vermoeden waar... onze creditcard is geskimmed en kunnen we niet meer gebruiken.
Gelukkig hebben we de auto al gehuurd en hoeven we de koffers tijdens de vluchten niet meer
bij het inchecken te betalen dus we denken dat het allemaal wel mee zal vallen, maar
leuk is anders.

Ondanks het gedoe met de creditcard hebben we weer een leuke en zonnige dag gehad!