Big Island dag 3 - Vulcano National Park - Reisverslag uit Big Island, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu Big Island dag 3 - Vulcano National Park - Reisverslag uit Big Island, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu

Big Island dag 3 - Vulcano National Park

Blijf op de hoogte en volg Rianne

16 September 2012 | Verenigde Staten, Big Island

Vandaag zijn we vroeg vetrokken met de auto naar de het Vulcano National Park. Dit was een aardig lange rit, zo'n 120Mi, dus zo'n 220KM! Op zich rijdt het wel lekker, wel bergachtig natuurlijk maar helemaal niet druk, dus met 2 en een half uur waren we er wel.

Daar aangekomen hebben we eerst bij het visitor center naar een presentatie van een ranger geluisterd. Dit was zo'n typisch amerikaanse clown die zo ongelooflijk overdreven moet doen... Nawja zen verhaal was duidelijk. Hij legde uit hoe vulkanen ontstaan, hoe de vulkanen op Hawaii ontstaan etc En dat de 132 eilanden van Hawaii allemaal vulkanen zijn (geweest).

Hierna zijn we naar de krater gereden. Dit was wel indrukwekkend, ongelooflijk groot en een consante pluim met gassen die er uit komt. Hier kregen we nog een uitleg over de geschiedenis van deze vulkaan en zijn uitbarstingen.

Op de terugweg reden we langs wat plekken waar stoom uit de grond kwam. Dit is regenwater wat in de hete grond verdampt, zit een vreemd geurtje aan.

Hierna richting zee via crater road. De naam zegt het al, een weg langs allemaal oude kraters. Onderweg zijn we en oude lavatunnel tegen gekomen waar we een rondje in konden lopen. Beneden bij de zee helaas geen lava, zoals je op veel plaatjes ziet, maar ons was al uitgelegd dat er op dit moment geen lava te zien is, dit zit allemaal nu in gangen/tunnels onder de grond. Er kan elk moment een breakout zijn, maar waar, das niet te voorspellen. Bij de zee kun je het nieuwste stuk land van de wereld zien, gevormd door lava. Alles is zwart, maar met de mooie donkerblauwe zee die er tegen aan knalt een mooi gezicht.

We zijn nu toch wel weer een paar uurtjes in het park geweest dus we zijn maar weer terug gereden naar het hotel. Onderweg een paar x een kleiner weggetje genomen, ook erg mooi, met de verschillende planten en bomen etc.

Ook zijn we nog gestopt bij een zwart strand. Dit strand staat bekend om de schilpadden. En niets was minder waar! Er lag er 1 op het strand te rusten en een paar waren in de branding op de beekjes tussen de rotsen aan het klimmen om daar voedsel te zoeken. Jesper is achter deze rosten gaan snorkelen en heeft daar wel met 7 verschillende schildpadden gezommen. Op 1 plek zaten er zelfs 3 bij elkaar!

Al met al weer een leuke dag. Groetjes