Maui dag 1 - Black Rock, Turtles and Stingray! - Reisverslag uit Maui, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu Maui dag 1 - Black Rock, Turtles and Stingray! - Reisverslag uit Maui, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu

Maui dag 1 - Black Rock, Turtles and Stingray!

Blijf op de hoogte en volg Rianne

18 September 2012 | Verenigde Staten, Maui

Vanochtend is Rianne op de laatste ochtend op Big Island nog even naar de markt gegaan waar we elke dag voorbij zijn
gereden en is daar goed geslaagd.
Daarna hebben we nog even van het zonnetje genoten bij het zwembad op Big Island en toen zijn we de laatste dingen gaan
inpakken en zijn we uitgechecked in het Royal Kona Resort en hebben we 'onze' cabrio weer terug gebracht.

Daarna rond 1 uur met het vliegtuig naar Maui gevlogen. De gate was zoals we eerder al aangaven voornamelijk in de open
lucht dus we hebben tijdens het wachten tot de gate open ging lekker kunnen zonnen:-)
Deze vlucht was maar een half uurtje en op de vliegvelden en autoverhuur liep alles heel soepel.
We kwamen rond half 4 in het Kaanapali Beach Hotel aan met onze grote zwart amerikaanse bak...hij is zo lelijk dat we niet
eens hebben gekeken wat voor merk het is haha. We sturen morgen wel een foto mee.
Auto geparkeerd, kamer opgezocht en naar het strand.
Een heel mooi lang strand dat aan de rechterzijde eindigt bij een rots, de Black Rock.
Deze staat bekend als goede snorkelplek en niets is minder waar!

Het water was heel stil waardoor het zicht geweldig was, bij de rots nog helderder en het zwom vol vissen.
Iemand gooide wat te eten in het water en de vissen schoten om Jesper heen.
Ze zwommen zelfs tegen hem aan.

Bij de rotsen opnieuw schildpadden en ook hele grote.
Jesper kwam er op een gegeven moment 1 op zo'n 20 meter bij de rots vandaan tegen, deze zwom eerst naar het strand.
Tot op een paar meter van het strand bleef hij langs de kustlijn zwemmen tot aan de rots, daar draaide hij en zwom langs de rots de zee weer in.
Aan het eind van de rots naar rechts en achter de rots ging hij boven de rots zwemmen, eten zoeken.
Jesper heeft zo'n 10 minuten met hem mee kunnen zwemmen en geweldige foto's en filmpjes kunnen maken.

Even daarvoor nog een veel mooier moment, aan het eind van de rots, daar is het zo'n 8 meter diep kwam Jesper plots een pijlstaartrog tegen!
Uit het niets, uit het donker kwam hij te voorschijn, zwom langs en verdween weer in het donker.
2 foto's en een kort filmpje kunnen maken, maar meer niet, want het beest zwom aardig hard door.

Echt een geweldige snorkelplek dus met mooi zand, mooie rots, ondiepe stukken, hele diepe stukken en vooral veel vissen.

Hierna zijn we langs het zwembad gelopen die omgeven is door een mooie tuin met diverse activiteiten.

Morgenochtend gaan we gebruik maken van de 'Ohana Welcome Breakfast' vouchers en daarna wordt het waarschijnlijk een dagje
bij het strand hier bij het hotel of een paar stranden verderop, North shore.