Maui - dag 3 - Road to Hana - Reisverslag uit Maui, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu Maui - dag 3 - Road to Hana - Reisverslag uit Maui, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu

Maui - dag 3 - Road to Hana

Blijf op de hoogte en volg Rianne

21 September 2012 | Verenigde Staten, Maui

Aloha,

Gisteravond hebben we lekker in het restaurant van het hotel gegeten en konden we kijken naar
een Hula show, deze wordt dagelijks opgevoerd. Mooi om te zien en daar mocht de Hawaiiaanse
cocktail Mai Tai natuurlijk niet bij ontbreken.

Vandaag hebben we, zoals we gister al aangegeven hadden, de Road to Hana route gereden. Dit is een mooie
route langs de hele oostkust van Maui langs allemaal watervallen en mooie natuur.
Deze route is echt heel mooi. Op het ene moment rij je nog lekker in het zonnetje en daarna
langs en rotsen en tussen de bomen. Heel afwisselend en erg mooi.

Aan het einde van de route heb je het Haleakala National Park. We zijn eerst naar het visitor
center gegaan om te kijken of ze iets tegen insecten hadden. Jesper werd in de auto al lastig
gevallen namelijk. Gelukkig hadden ze hier een spray voor en hebben we ons eerst tegen de muggen
beschermd.
In dit park kun je 2 routes bewandelen.
1 naar de Waimoku waterval. Dit is een route van 3.2km heen en 3.2km terug, welke door het (bamboo)bos, langs/door
stroompjes en rotsen loopt. Deze hebben wij als eerst gedaan. Omdat het best warm was duurde het
niet lang voordat het zweet ons uitbrak, maar dat hield ons niet tegen. We hadden water en
broodjes bij ons dus daar moesten we het wel mee redden. De route loopt dus naar het begin van
de waterval dus moesten een aardige klim maken en het pad was dus ongelijk door alle stenen en boomwortels enzo.
Dat was op zich niet het ergste/lastigste, want das was de modderige paden wat het best glad maakte.
Wij hadden geen wandelschoenen mee en moesten dus voorzichtig lopen. Onderweg kregen we wel wat opmerkingen
over onze slippers van wandelaars welke misschien een iets betere uitrusting hadden.
Tijdens de route zijn we op mooie plekjes gekomen en hebben we mooie foto's kunnen maken.
Boven bij de waterval zag het er heel mooi uit. Een grote waterval (130m) en over de rest
van de rots liepen allemaal kleine watervalletjes. Heel mooi..... en toen moesten we weer terug.
Eenmaal beneden gekomen zijn we nog de andere wandeling naar de , Ohe'o Gulch of 7 sacred pools, deze wandeling was
gelukkig wat korter. Eenmaal bij de poeltjes aangekomen hebben we daar even een verfrissende
'duik' genomen en zijn we weer terug naar huis gegaan.
Jesper is vandaag om half 8 begonnen en Rianne heeft uiteidelijk om kwart voor 6 de auto weer in de garage geparkeerd.
Het was een lange, maar mooie dag.

Nu even douchen en dan maar even kijken waar we wat kunnen eten en dan gaan we morgen met
een boot naar Molokini om te snorkelen.

Groetjes

• 21 September 2012 - 15:33

Dirk:

Een goede voorbereiding is het halve werk. Daarentegen hoeven jullie je wandelschoenen nu niet schoon te maken. Kijk wel uit want al dit mooie om je heen werk verslavend. Geniet er van.