Big Island dag 2 - Reisverslag uit Big Island, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu Big Island dag 2 - Reisverslag uit Big Island, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu

Big Island dag 2

Blijf op de hoogte en volg Rianne

15 September 2012 | Verenigde Staten, Big Island

Aloha!

Vanochtend zijn we met onze cabrio naar het noorden van het eiland gegaan. Toen we door Waimea reden zagen we allemaal mensen met een stoeltje of kleedje langs de weg zitten. Op zich was dit niet heel nieuw voor ons want de vele daklozen zitten ook met hun winkelwagens enzo vol met hun spullen, maar dit was anders. Het leek er op dat ze ergens op zaten te wachten. Toen we verder reden zagen we in een grasveld wat mensen met dezelfde shirts, een praalwagen en wat mensen op paarden staan. Op de terugweg zouden we even gaan kijken wat er allemaal te doen was, maare eerst zijn we doorgereden naar Waipio. Hier had je een mooi uitzicht over de zee, bergen en bos. Ondanks de dreigende wolken een mooi gezicht.

Daarna zijn we richting Hawi gereden en daar in de buurt zat weer een mooi uitkijkpunt en Keokea beach park. Bij beide zijn we even gestopt.

Toen we vanuit het noorden weer richting het zuiden gingen zijn we nog gestopt maar een 'lavatunnel'. Er waren meerdere openingen/ingangen en Jesper is van de ene ingang ondergronds naar de andere ingang gelopen. Best wel een apart gezicht zo een zwart lavasteen landschap. Hier en daar komt er wat groen doorheen en langs de weg zijn er met witte stenen teksten 'geschreven'. De een gewoon voor de lol, maar er zaten ook boodschappen tussen voor mensen welke overleden zijn. De redenen weten we natuurlijk niet, maar het is op zich wel indruk-wekkend al die witten teksten op de zwarte stenen.

Bis Island is vergeleken met Oahu heel anders. Hier heb je heel veel verschillende landschappen. Je rijdt van een lavalandschap zo over naar een groen landschap en dan rijdt je in ene door een bos heen. Heel afwisselend en door de bergen af en toe wat regen gehad, maar gelukkig niet zulke buien als in NL:-)

Toen we weer bij het hotel waren aangekomen zijn we nog even in de prive lagoon geplonst en nu gaan we ons klaar maken om in de buurt van het hotel even wat te eten en drinken.

Oow vergeten we het bijna nog te melden, vandaag hebben we gewoon weer een schilpad gezien. Omdat hij zo dichtbij het strand was en het water heel helder is konden we hem zonder te snorkelen gewoon zien zwemmen. Jesper is daarna nog even verderop gaan snorkelen en heeft nog 2 schilpadden gezien. Het gaat bijna een dagelijkse bezigheid worden haha.

Fijne avond allemaal en tot snel!

• 16 September 2012 - 15:57

Freek:

Toch gelukt met het verslag en foto's !!
    En hoe smaakt de schildpaddensoep ??
    Veel plezier, groeten Freek

• 17 September 2012 - 18:57

Rianne En Jesper:

Nou die eten we niet hoor, er zijn genoeg andere beesten uit zee die wel op het menu staan :)