Big Island dag 1 - Reisverslag uit Big Island, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu Big Island dag 1 - Reisverslag uit Big Island, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu

Big Island dag 1

Blijf op de hoogte en volg Rianne

14 September 2012 | Verenigde Staten, Big Island

Aloha!

Vanochtend zijn we met de taxi opgehaald en van het Park Shore Waikiki hotel naar het vliegveld gebracht. We hadden de vlucht van 12:50 naar Kona - Big Island. De 2 vluchten die tijdens ons wachten naar Kona vertrokken waren niet vol en als we hadden gewild konden we ook daar met mee, maar ivm onze koffers hebben we maar op onze eigen vlucht gewacht.Toen onze gate bijna open ging werd er omgeroepen dat ze nog op zoek waren naar 2 personen welke Engels begrepen en in staat waren om de nooduitgang in het vliegtuig te openen mocht er wat gebeuren. Omdat er niet gelij iemand reageerde hebben wij ons aangeboden, zodat dat geen reden kon zijn om later te vertrekken. Achteraf maakte het allemaal niet zoveel uit, want voor ons bij de andere nooduitgang zat een bejaard stel...

De vlucht duurde ongeveer 3 kwartier en we kregen onderweg ook nog wat te drinken dus het ging allemaal heel snel en voordat we het wisten waren we al op Big Island. Toen we landen zagen we de zwarte stenen rotsen van/door de vulkanen al. Het vliegveld van Kona is grotendeels in de openlucht. Het bestaat eigenlijk uit allemaal gebouwen zonder muren (dus alleen een dak), zelfs de bagageband was alleen overdekt door een dak, heel apart om zo aan te komen en je spullen op te halen. Maar omdat het allemaal zo kleinschalig was ging alles heel snel.

De shuttlebussen naar de huurauto's waren ook dichtbij en elke maatschappij had zijn eigen bus en wij moesten die van Aloma hebben. We hadden in eerste instantie een 2-deurs economy car, maar hebben dit tegen betaling laten aanpassen naar een witte chrysler cabrio. Inspectie van de auto gedaan en even wennen met rijden, maar toen waren we al binnen +/- 15 minuten bij ons hotel, Royal Kona Resort. De entree ziet er al heel erg mooi uit. Omdat wij een standaard kamer hebben gereserveerd hadden we niet zo heel veel van het uitzicht verwacht, maar ons uitzicht is prachtig. We zitten op een hoek waardoor we zowel uitzicht hebben over de zee als de bergen en doordat we op een hoek zitten hebben we een super groot balkon. Een hotelkamer kan je het eigenlijk ook niet noemen, het is eigenlijk een klein appartementje, vooral vergeleken met de hotelkamer in Waikiki. De auto stond nog bij de entree en die heeft Jesper weggezet op de helaas betaalde parkeer-plaats van het hotel. 10 dollar per dag, zonde maar helaas niet anders.

Toen we de map van het hotel doornamen zagen we niet alleen voor de parkeerplaats moeten betalen, maar ook om te internetten. En dat zijn geen kleine prijsjes: 9,95 dollar per dag 39,95 dollar per week of 54,95 dollar per maand.... Wij willen jullie graag dagelijks op de hoogte houden, maar het kan te gek ook. We gaan proberen om de verslagen via bluetooth via Jespers telefoon online te zetten, maar foto's gaat even niet lukken helaas:-(

Vanmiddag hebben we nog even in de prive lagoon gesnorkeld en op het strandje gelegen. ook hier waren heel veel en mooie vissen te zien en op het strand stonden borden dat je de schildpadden met rust moest laten en als ze aan land kwamen om uit te rusten je deze dan de ruimte moet geven... wie weet zien we er nog 1 op het strandje. 's avonds hebben we nog even een stukje met de cabrio gereden en wat boodschappen gedaan.

Morgen gaan we vroeg op pad om het noorden van het Bis Island te verkennen.

Groetjes

• 15 September 2012 - 09:17

Neeltje:

Hey luitjes,

Het ziet er allemaal fantastisch uit en wij zijn wel een beetje jaloers op jullie, want het is hier wat kouder aan het worden.