Oahu- dag 5- surfles - Reisverslag uit Oahu Island, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu Oahu- dag 5- surfles - Reisverslag uit Oahu Island, Verenigde Staten van Rianne Jesper - WaarBenJij.nu

Oahu- dag 5- surfles

Blijf op de hoogte en volg Rianne

13 September 2012 | Verenigde Staten, Oahu Island

Aloha,

Deze keer zijn we wat later dan de vorige keren. Gister zijn we even lekker op het balkon
blijven zitten en een spelletje pesten gedaan met een drankje er bij. Vandaag moesten we toch
uitchecken en hebben nu nog een uur voordat we opgehaald worden en naar het vliegveld gebracht
worden.

Gister hadden we om 9 uur surfles bij Hans Hedemann surfschool naast ons hotel. Op hun
folder staat dat je het leert in 1 les en dat klopt wel een beetje, vooral vergeleken met
de lessen in NL.
Nadat we de theorie hadden doorgenomen en we wisten wat we moesten doen als de leraar iets
zei gingen we 2 aan 2 met de surfplanken naar het strandje waar we les kregen. We moesten tot
ons middel het water in lopen en dan op de surfplank gaan liggen en de zee op peddelen.
Gelijk de eerste golf waar we 'op gezet' werden konden we gaan staan, iets wat in Nederland
niet gelijk lukte. Je merkt dat deze golven veel beter zijn dan in NL en daardoor is het
makkelijker om op te gaan staan en te blijven staan. (Dus Nanda, het gaat helemaal goedkomen
in Australië) Als je het gevoel had dat je viel moest je plat naar voren of naar achteren vallen,
want het was wat ondiep en anders zou je op de stenen komen.
Best een eng idee en Rianne heeft haar been een beetje aan de stenen geschaafd.
Het surfen ging best goed en de 2 uurtjes waren zo om.
Op een gegeven moment waren er zo veel en hoge golven dat het bij Rianne niet helemaal goed ging en een paar golven over haar heen
kreeg en zelf een rifschoen verloor.
Gelukkig was de leraar in de buurt en die heeft haar geholpen.
Jesper had zo de smaak te pakken hij 's middags nog een keer een surfplank heeft gehuurd en
ongeveer gelijk met de middagles te water is gegaan en heeft toen nog even zelf gesurft.
De leraar welke wij 's ochtends hadden gaf toen weer les en zag Jesper gaan en zei: Het gaat
goed, je had vast een hele goede leraar!' ;-)
Rianne bleef liever haar op de E-reader De hongerspelen lezen op een bedje bij het zwembad.
Aan het einde van de les konden we voor 30 dollar een cd met alle foto's die die ochtend
gemaakt waren kopen en dat hebben we toch maar gedaan. We zullen zo even kijken of we deze
foto's op de computer kunnen zetten, zodat we er een paar online kunnen zetten en anders
wordt het een andere keer.

's Avonds hebben we lekker op het balkon wat gegeten en dus ff gezellig gekaart met een
muziekje op de achtergrond en een borreltje er bij ....en natuurlijk onze koffers ingepakt.

We zijn om 08:45 uitgechecked bij Park shore Waikiki hotel en worden om 10:00 opgehaald en
we vliegen vanmiddag naar onze volgende bestemming, Big Island, waar op het vliegveld een
auto op ons staat te wachten en we niet meer afhankelijk zijn van de bus welke om de zoveel
meter een halte heeft:-)

Tot vanavond en allemaal een fijn weekend!

• 14 September 2012 - 21:30

Adrie:

Wel een beetje jammer dat jullie dit eiland moeten verlaten (als ik de foto's zo zie) ? Ben benieuwd naar het volgende .... en Rianne zorg je dat Jesper af en toe in de schaduw komt te zitten ? Ben bang dat je anders weer dat Duo Penotti effect gaat krijgen.....

Heel veel plezier !

Groetjes,
    Adrie

• 14 September 2012 - 21:57

Rianne En Jesper:

Ja op zich wel hè, maar volgens mij zijn alle eilanden heel mooi. Enne duo penotti zijn en blijven we...dat is een tijdje terug al bepaald haha

• 14 September 2012 - 22:19

Marlies:

Wat ontzettend leuk om jullie zo te kunnen volgen! Zo kunnen we heerlijk meegenieten!